? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS ?

Monday, October 25, 2010

salah ke nikah lambat?

21 Jun thn ni, genap umo aku 26 thn... p'soalan yg paling bnyk aku terim.. "bila lg nk langsungnya?".. "xde sape2 msuk minang lg ke?".. "ko ni memilih sgt ea?"... n mcm2 bunyik lg tp m'bawa mksud yg sama... "bila aku akan menamatkn zaman bujg?"...
hurmm...salah ke aku nikah lmbat..igt aku sje2 ke nk nikah lmbat...dorg yg b'ckp tu buat soal nikah kawen tu semudah minum air suam...sdgkn nk dptkn air suam pn kena susah2 gak dlu..nk kena tadah air..pastu masak..pastu br leh minum..tu pn kalo bekalan air x kena potong..kalo kena potong, kena ke kdai lak bli air mineral plak ke..guna duit tu..

baru2 ni ada 2 org budak lelaki..(rsnya muda dr aku lg, sbb mmg nmpk kebudakannya..huhu)..bila tau umo aku 26 thn n x kawen lg, tb2 je dia m'bebel...tnay bila nk kawen..nape x kawen cpat2..kawen lmbat lmbat dpt anak..nnti anak kcik2 lg, aku ni dh tua ganyut..x larat urus anak2....mcm2 lah yg dia kata..mengalahkan mak abah aku bebelan nya..x fhm aku apa motif dak 2 org tu...aku nyusahkn dorg ke kalo aku kawen lmbat...??? ke dorg nk nikah dgn aku?? wahaha.. xkan lah plak..tgok mcm dia x minat aku pun...

kalo ckp psl nikah kawen ni...sape xnak..t'masuklah aku..tp ia bknlah semudah yg disgka..3 lelaki hadir dlm hati aku..tp smua x masuk minang pun..nk kata aku memilih..tiga2 laki tu gaji/pgkat lbih rendah dari aku..muka pn x brp nk hensem..hehe (sempat kutuk plak)...tp smua tggalkn aku sbb nakkan p'uan lain..kcuali sorg tu suami org...kalo btul pn aku memilih, salah ke? sdgkn nk bli ikan kat pasar pun..org nk yg elok..x busuk... inikan plak teman seumur hdup...

lgpun aku yakin Allah S.W.T ada rncgan Nya sendrik utk aku... mgkin waktu t'dekat ni aku lom layak utk b'gelar isteri..kalo aku jd isteri, mgkin akan mnyusahkn suami..huhu

4 komenlah sket:

Mama Haida said...

ade hikmahnye ko blom dpt jodoh lg wat ms ni teha,ko toksah pk la org kate,klu dh kawen sok,org tny bile nk dpt anak,bile dh dpt anak bile nk tmbh anak,bile dh ramai anak bile nk bmenantu,bile dh ade menantu bile nk bcucu bcicit n sampai mati pun org takkan berenti btanya.so,biorkan aje.hehe...

~TeehA~ said...

huhuhu..thank u mama haida...ko mmg pnyokong kuat aku..doakan kesejahteraan aku ye..di dunia & akhirat..

syaifudin said...

Namenye jodoh.. Mane kite tau.. Cme memangla.. Nikah tu kan sunnah nabi, tp jodoh rahasie Allah.. Betol tak? Nah...untok yg blm kawen, kalau nak cari jodoh pasang iklan kat sini ..bnyak awek dr indon.. Sape tau jodoh kite ade kat indon. Kontak Jodoh Online

Princess Solehah said...

(^_^) insyaAllah bila sampai masanya, ada lah tu kan? berdoa...dan terus berdoa :)